מודל C.S.P לבחינת חוזק מותג

מודל C.S.P לבחינת חוזק מותג

קיבלתם החלטה אסטרטגית לחדור לאזור גיאוגרפי חדש? כדאי שתכירו את המתחרים, את הצרכנים ואת מצב השוק באזור – כיום ובעתיד הקרוב. מודל CSP לבדיקת כדאיות של פתיחת חנויות קמעונאית או מרכז קניות
מודל CSP (Constant Sum Preference) משמש לבחון את מידת הכדאיות לפתיחת חנות באזור נתון. המודל בודק מצב קיים של השוק באותו אזור לעומת מצב עתידי שלאחר או לקראת פתיחת החנות החדשה. הבדיקה נעשית על ידי מציאת נתחי השוק הקיימים לעומת נתחי שוק עתידיים שלאחר פתיחת החנות. המודל בוחן את המתחרים, הצרכנים ואת חוקי המסחר ומשמש ככלי עבודה להתמודדות עסקית ומסחרית.

כאשר מתגלה כי חדירה לאזור ספציפי תהיה שגויה, מתפקידנו לשתף ולמצוא חלופות ולחשב מסלול מחדש לצורך התאמת קונספט עסקי נכון עם אחוזי הצלחה גבוהים יותר.

רקע ומתודולוגיה:

הגישה המחקרית סביב מודל CSP מבוססת על העובדה שקיימים מצבים שבהם לצרכן ישנה בחירה מוגבלת (המוגדרת כ -100% = סכום קבוע: CONSTANT SUM), ומתוכה צריך הצרכן לבצע העדפה (PREFERENCE).

אנחנו מבקשים מהצרכן הפוטנציאלי לדרג העדפה בין זוגות מותגים. דירוגי ההעדפה מחושבים לפיLOGIT TRANSFORMATION, שיטה המאפשרת לנבא נתחי שוק.

ניתן לבצע TUNING (כוונון) של המודל, על מנת להתאים את הסימולטור לנתחי שוק נוכחיים או ל"מצבי עולם" שונים.

מודל C.S.P לבחינת חוזק מותג וחדירה לשוק:

מטרות המחקר בשיטת CSP לבחון החדרת מותג או מוצר חדש באזור השוק המקומי, הזמן וקהל היעד. המודל בודק מצב קיים של השוק באותו התחום לעומת מצב עתידי שלאחר או לקראת החדרת המותג החדש. הבדיקה נעשית על ידי מציאת נתחי השוק הקיימים לעומת נתחי שוק עתידיים שלאחר החדרת המותג, כך שניתנת האפשרות לבדיקת הכדאיות (האם כדאי או לא כדאי לפתח מוצר או להחדיר מותג חדש לשוק).

קבלתם החלטה אסטרטגית לחדור לשוק חדש? זה הזמן לבדוק האם חוקי המסחר עומדים להשתנות, להכיר את המתחרים שלכם, להכיר את הצרכנים שלכם ולקבל כלי עבודה להתמודדות מסחרית ועסקית.

קיימת אפשרות שחדירה עם תחום חדש לאזור מסוים לא תהיה מהלך נכון עבור החברה. במצב כזה מתפקידנו לשתף את הלקוח ולמצוא עבורו חלופות לצורך התאמת קונספט עסקי נכון עם אחוזי הצלחה גבוהים יותר.
 

שתפו: